Rettelser

Næstveds fodboldleksikon – 70 år med ”de grønne” indeholder tusindvis af faktuelle oplysninger, og korrektheden er noget nær 100 procent. Men bogen er desværre ikke fejlfri. Herunder findes information om fejl i bogen. Pågældende rettelser er også anført under de respektive afsnit under fanen Bog-opdateringer.

Side 97
Under tilskuerrekorden for 1981 fremgår det,at Næstved vandt 1-0 i udekampen mod Hvidovre. Det er desværre ikke korrekt. Det var nemlig Hvidovre, som vandt 1-0.

Side 266 (”kopi-fejl” på side 294)
Claus Olsen (nr. 71) er anført med 10 kampe og sidste kamp i 2004. Det er ikke korrekt. Efter over tre års fravær vendte han i efteråret 2007 tilbage på Næstveds divisionshold. Claus Olsen spillede, som det fremgår på side 255, seks kampe i efteråret 2007, men disse kampe er fejlagtigt ikke medregnet i hans statistik på side 266. Her skulle der i kamp-kolonnen rettelig have stået 16 (12/4/0) og 2007 i kolonnen ”Slut”. Ifølge statistikken på side 266 har Claus Olsen ikke scoret på Næstveds 1. hold, og det er korrekt.

Side 269
Kim Brodersen (nr. 249) er født 03.02.1963 – og ikke som anført den pågældende dato i 1964.

Side 270
Lasse Nielsen (nr. 275) er anført med 22 kampe og sidste kamp i 2007. Det er ikke korrekt. Efter over halvandet års fravær vendte han i marts 2009 tilbage på Næstveds divisionshold. Lasse Nielsen spillede, som det fremgår på side 257, 11 kampe og scorede et mål i foråret 2009, men disse tal er fejlagtigt ikke medregnet i hans statistik på side 270. Her skulle der rettelig have stået 33 (32/1/0) og 1 (1/0/0) i henholdsvis kamp- og mål-kolonnen samt 2009+ i kolonnen ”Slut”.

Side 274
Under ”Til verden samme dag” mangler der et ”par”, og det er Flemming Lindegaard og Helge Ditlevsen, der begge kom til verden den 22. marts 1947.

Side 276
Erik Dyreborg er blandt de debutanter, der har scoret i sin debut for Næstved (endda to mål). Under ”Bemærkninger” fremgår det tillige, at han scorede i sine fire første hjemmekampe. Det er korrekt, men Erik Dyreborg lavede seks mål – og ikke som anført kun fem mål – i de fire hjemmekampe. På kamp- og spilleroversigten for 1962 (side 154-155) er oplysningerne korrekte.

Side 294 (”følge-fejl” af side 266)
Claus Olsen (næstsidste på listen under sønnerne) er anført med 10 kampe og sidste kamp i 2004. Det er ikke korrekt. Efter over tre års fravær vendte han i efteråret 2007 tilbage på Næstveds divisionshold. Claus Olsen spillede, som det fremgår på side 255, seks kampe i efteråret 2007, men de er fejlagtigt ikke medregnet i hans kampstatistik på side 294, hvor han således burde være noteret for 16 kampe i perioden 2002-2007.

Side 296
Christian Larsen blev udvist i Toto Cup-kampen på udebane mod Bellinzona fra Schweiz den 11. juli 1987 (Næstved-sejr på 3-2), men desværre er udvisningen ikke kommet med på den samlede oversigt over Næstveds udvisninger gennem tiderne. Christian Larsens udvisning burde have været placeret som nr. 19 på oversigten, der sammenlagt således skulle have talt 83 udvisninger (og ikke kun 82) udvisninger til og med sæsonen 2008/2009.